Vandaag gaan we verder, waar we het vorige keer in deel 1 al over hebben gehad; hoe ga jij ervoor zorgen dat je dit jaar je doelen gaat bereiken. In deze blog reeks gaan wij ervoor zorgen dat dit jaar voor jou een succes wordt.

Vorige week heb je gewerkt aan je opdrachten.  In deel 1 hebben we het gehad over een positieve doelstelling. Je hebt nagedacht wat jij graag dit jaar wilt bereiken. Je hebt je handen vrij gemaakt van de negatieve energieën uit het verleden en dat wat je niet meer nodig hebt, heb je losgelaten. Hoe ga je nu verder?

DOELEN

Je weet waar je aan wilt werken en hebt voor jezelf doelen gesteld. Doelen zijn ook wel een intentie, een wens om iets te bereiken. Je hebt een stip aan de horizon gezet en weet waar je naar toe wil, maar hoe kom je daar nou? Je hebt een plan nodig om hier te komen, iets wat je systematisch gaat aanpakken. Als je dit gaat doen is de kans groot dat je het gaat halen.

Een plan zorgt ervoor dat je bij deze bestemming gaat komen. Het zal geen rechte lijn naar succes zijn. Het is een hobbelig parcours met valkuilen, risico’s en hindernissen. Door iedere dag weer te focussen op die stip aan de horizon kun jij bereiken wat je graag wilt bereiken.

BEHAPBARE BROKJES

Wat wil jij bereikt hebben op 31-12-2020? Hoe ga je dit jaar, dat nu nog helemaal voor je ligt, invullen? Hoe ga jij #debesteversievanjezelf worden? Je kunt nu misschien een beetje ontmoedigd raken, want een heel jaar… poeh! Dat klinkt veel en ver weg. En dat is het ook!

STAP 1 Maak van dit doel 12 losse stappen. Wat moet jij iedere maand af hebben, doen, realiseren om 1 stap dichterbij je doel te komen? Maak van deze 12 stappen een ‘to do’ lijst. De ene stap zal groter zijn dan de ander, maar iedere stap is er 1!

Je hebt je hoofddoel nu onderverdeelt in subdoelen. Je weet dus wat je iedere maand moet doen. Nu kun je deze 12 stappen onderverdelen in weekdoelen. (belangrijk! Werk niet het hele jaar vooruit, je zult wekelijks moeten bijschaven, bijsturen en opnieuw moeten bekijken of je de juiste stappen hebt genomen). Maak je wekelijkse to do dus maximaal 3 weken vooruit. Zo behoud je grip op de zaak en blijf je in control.

Let’s go! Nu ben jij aan de beurt. Pak je notitieboekje, maak voor jezelf een planning. Wat ga je iedere maand doen om dichterbij je doel te komen. Wat ga je iedere week doen om dat te realiseren wat je moet realiseren?