Hendrikje van Dijk (48), grafisch vormgever bij TEN: Sinds november ben ik werkzaam bij TEN The Lifestyle Company. Ik vind mezelf niet super sportief, maar vind het wel heerlijk om lekker buiten te fietsen, te wandelen en in de tuin te werken (wat ook best inspannend kan zijn).

Wat mij vroeger altijd tegen hield om te sporten is dat ik geen zin had om binnen te sporten, te weinig tijd, geen zin in een typische sportschool en dat je eigenlijk zelf maar moet uitzoeken hoe het werkt.

Nu ik bij TEN The Lifestyle Company werk is het natuurlijk super gemakkelijk om te sporten en ik was ook benieuwd naar wat het allemaal inhoud. Daarom ben ik sinds afgelopen maart, op advies van de trainers, begonnen met twee keer in de week te trainen op de Milon.

Ik merkte meteen dat je heel persoonlijk wordt benaderd. Er wordt de tijd genomen om te luisteren en e.e.a uit te leggen en jouw doelen te bespreken. Daarnaast wordt tijdens de eerste afspraak een uur lang besteed aan de juiste instellingen van de apparatuur, hierdoor weet ik zeker dat ik op de juiste manier sport.

Mijn doel was om meer spierkracht en conditie op te bouwen. Dus de Milon cirkel was wel wat voor mij. Het leuke aan de Milon Cirkel is dat het steeds korte kracht oefeningen zijn en daarnaast ook een paar langere cardio trainingen.
Nadat ik de eerste afspraak had gehad, blijven de instructeurs rondlopen en corrigeren je op je houding. Ik had verwacht dat ik na de eerste training erg veel spierpijn zou hebben, maar door de cooling down op de Flex is dit echt een stuk minder. En het is wel heerlijk om even te rekken en te strekken, zeker als je zittend werk doet.

Eerste resultaat

Na 4 x trainen stond de eerste meting op het programma. Spannend…. Ik was al in spiermassa bijgekomen en mijn vetpercentage was al flink gedaald :-). Deze positieve ontwikkelingen werken natuurlijk erg motiverend. Wat goed is en wat je ook nodig hebt.

In het begin merkte ik nog niet zoveel van de extra spierkracht maar ik moet zeggen dat je het dan ineens opmerkt tijdens de dagelijkste dingen. Een zware boodschappentas til je met iets meer gemakt op en ook de volle wasmand is net wat minder zwaar.

Ik combineer het sporten nu met werken wat natuurlijk super ideaal en praktisch is. ‘s Morgens fiets ik ongeveer 10 kilometer naar het werk. Waardoor ik de warming up al heb gedaan. Dan kleed ik mij om en doe 2 x de milon cirkel, daarna de Flex oefeningen als cooling down. Als ik klaar ben ga ik lekker douchen onder de regendouche en heb ik alles bij elkaar ongeveer een uur gesport. Zo begin ik die dag met een frisse geest en actief lichaam.